Wymieniłem sprężyny na Lesjo 20 i jak na razie jestem zadowolony. Komfort jazdy o wiele lepszy. Dobrze się jeździ nawet bez pasażerów i załadunku. Auto stoi na 395mm i nie siada przesadnie po załadowaniu. Także jak ktoś ma jeszcze wątpliwości to dla auta z LPG i hakiem bez obaw można zakładać 20.
[O2] Problem z tylnym zawieszeniem Octavia II FL, sprężyny
Zwiń
To jest podklejony temat.
X
X
-
sierzant180
Ja juz kiedyś pisałem , że zrobiłem tak samo jak sierżant . Dupa auta nie siada ani przesadnie nie wypina się wcale nie jest twardo nawet jak sie jeździ w pojedynke . a jak samochód doładuje to ugięcie nie jest duże , w każdym razie przy dość sporym obciążeniu błotnik nie zasłania obrysu gumy koła jeźdze na nich już ponad rok - także polecam Lesjo 20. Jak ktoś wciąż się waha to już dawno powinien podjąć te decyzję . pozdro
Komentarz
-
-
czernobyl
Objawy miałeś dokładnie takie same jak w naszych fabrycznych sprężynach. U mnie przy dwóch dorosłych kobietach z tyłu prześwitu nie było.
Gdyby weszła trzecia, to bym zdarł nadkole.
Więc może zamienili prawą z lewą :|
Rozumiem, że nie reklamowałeś niczego i nie dowiedziałeś się jakie masz sprężyny ?
Bardzo dziwne, że dane sprężyny zamontowane w tym samym modelu auta mogą się różnie zachowywać.
Ja, z drugiej strony, zamontowałem już dawno SP3349 i tył auta nadal duuuużo za wysoko.
Czytałem, że należy czekać aż się ułożą - czy podczas czekania mam wozić coś w bagażniku........
Komentarz
-
-
Ra, nie reklamowałem - było tak, że tył auta stał na rozsądnej wysokości przez dobrych kilka miesięcy aż do wakacji - wtedy został kilkukrotnie załadowany do absolutnych granic rozsądku i możliwości i po tym czasie dupa siada znacznie bardziej, choć i tak jest lepiej niż na ori - teraz przy normalnym rodzinnym załadunku = 2 dzieci z tyłu + bagażnik klamotów, rant błotnika jest mniej-więcej równo z oponą, nigdy niżej
natomiast problematyczne w związku z powyższym zrobiło się to, że w miarę ładowania tyłu przód zdawał się podnosić jeszcze nieco wyżej niż przy zerowym załadunku
na ten moment wymieniłem sprężyny przód na sachsy 997-822 (nr OE 1K0 411 105 AJ, grubość drutu 11,75, lesjo xxx10- mają OE 1K0 411 105 AK/AP i grubość drutu 12,25) i przód szczęśliwie opadł ze 3cm, a samochód przestał wyglądać jak nieudana wersja Scout, z tyłu mam włożone na testy gumy usztywniające - jak się sprawdzi, to pozostanie mi kupienie i dołożenie MADów właśnie z podanej przez Ciebie przyczyny - albo za słabe albo za dobre te sprężyny do O2-nie ma żadnej wersji kompromisowej dla aut z LPG, SP3349 z racji wynikowej wysokości auta bez załadunku sobie nie zapakuję.
co do reklamacji - już pisałem, że mnie warsztat, w którym naprawiałem długie lata, ostatnio mnie porobił - dla potencjalnych 200pln nawet nie chce mi się jechać pół polski żeby się z kombinatorami kłócić(zwłaszcza, że nie jestem do końca pewien, czy mam o co, może faktycznie to lesjo xxx19). zwłaszcza - że tak jak napisałem wyżej - nie za bardzo jest na co zmienić, żeby ani nie siadło za moment ani nie sterczało
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez czernobylSP3349 z racji wynikowej wysokości auta bez załadunku sobie nie zapakuję.
Komentarz
-
-
Moja przygoda z tylnym zawieszeniem zaczęła się 2 miesiące po zakupie auta w 2012r. Lpg dołożyli w salonie przy zakupie zgodnie z wcześniejszą umową i oczywiście nie czuli się odpowiedzialni za dobicie tylnego zawiasu, który i tak na dzień dobry wyglądał jakby miał 20 lat. Perswazja słowna spowodowała, że bez żadnego pisma założyli mady i auto osiągnęło jako taką wysokość. W tym miejscu dodam, że moja fabia 1 z 2002r., która dostawała w kość ma maxa przez 13 lat miała takie sprężyny z tyłu, że stała wysoko jak należy do samego końca.
Komentarz
-
-
dobra, posiadaczy konfiguracji: sedan+LPG+lesjofors 20 poproszę o jakieś fotki, jak prezentuje się Wasz tył, najlepiej nie tydzień po założeniu, tylko już po "ułożeniu" się, względnie z worem kartofli w bagażniku
w ogóle to jeśli auto wyraźnie lepiej się prowadzi zapakowane niż "na pusto" - czy to znak, że warto przyjrzeć się kondycji tylnego zawiasu, tzn. wahaczom? zrobiłem wczoraj Poz-Wro pusty, wracałem z kompletem + bagażem i pomimo znacznie mocniej wiejącego wiatru w drodze powrotnej auto nie wykazywało żadnej nerwowości w łukach czy koleinach, natomiast w drodze "tam" kilka razy miałem wrażenie, że tył robi co chce
w ogóle wróciły do mnie sprężyny przód, na których jeździłem ostatni rok (te twarrrde), jedyne symbole jakie na nich znalazłem to: "74670 T424239"; wujek gógle kompletnie milczy, wie ktoś, co to za wynalazek?
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez czernobyldobra, posiadaczy konfiguracji: sedan+LPG+lesjofors 20 poproszę o jakieś fotki, jak prezentuje się Wasz tył"Na treningach słuchaj swojego ciała
Na zawodach każ mu się zamknąć"
Komentarz
-
-
Zanim kupisz O2 musisz wiedzieć, że:
- silnik 102 KM chociaż niepsujny, to zwykłe wozidło, które ma za mało pary do sprawnej jazdy,
- brak 6 biegu w zasadzie wyklucza jazdę z dużymi prędkościami bo wysokie obroty to duże spalanie oleju i ew. przegrzewanie się silnika,
- butla lpg w kole powoduje, że koło ląduje w bagażniku,
- fotele z przodu sa na tyle wąskie i słabo trzymające na boki, że aż strach.
Może pomyśl o exeo kombi 1,8 T- ma 150 KM i chyba 6 biegów.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez DudixxJeszcze nie nabyłem swojej czeszki (to nastąpi dopiero za jakieś dwa miesiące) ale wiem, że pierwszą rzeczą po jej zakupie będą sprężyny do wymiany
Zamieszczone przez DudixxCzy przy przebiegu 65kkm powinienem wziąć pod uwagę wymianę amorów również?
- silnik 102 KM chociaż niepsujny, to zwykłe wozidło, które ma za mało pary do sprawnej jazdy,
Zamieszczone przez Ebenezer- butla lpg w kole powoduje, że koło ląduje w bagażniku,
.Zamieszczone przez Ebenezer- brak 6 biegu w zasadzie wyklucza jazdę z dużymi prędkościami bo wysokie obroty to duże spalanie oleju i ew. przegrzewanie się silnika,
Komentarz
-
-
Uwagi kol.bishop'a skomentuję tak:
-jak wyprzedzasz 1 raz w tygodniu, wystarczy 60 KM w silniku do Octavii; jeśli jednak jeździsz 15-30 tys. km. rocznie ( a z LPG raczej tak), pokonując codzienne 30 km w jedna stronę często pokręconymi powiatowymi drogami, to każdy manewr wyprzedzania jest trudny i mocy nigdy za dużo;
- oczywiście zawsze można udawać, że przy 150 nie bierze oleju i że jest cicho w kabinie;
- w kwestii zapasu : można koło pełnowymiarowe, można dojazdówkę, można kompresor, można zapomnieć koła i można lawetę.
Cały problem z O2 polega na tym, że jak ktoś chce ją mieć na zabój, to ją kupi. Ja tak chciałem i teraz śmigam po forum, szukając przyczyny nie działającej tylnej wycieraczki, jaki by tu wsadzić szerszy fotel bo fabryczny jakby wąski. C'est la vie...
Komentarz
-
-
Po powiatowkach jezdze 100-110 a jak ktos jedzie wolniej to nie ma problemu z wyprzedzaniam, jak szybciej to tym bardziej . Robie 2-3x tyle km co kol Ebenezer i mi pasuje zuzycie gazu na poz 9l. Jak masz sportowe zaciecie to nie ten samochod. Niestety tez chcialem octavke i nie bylo wiekszego wolnossaka.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez EbenezerZanim kupisz O2 musisz wiedzieć, że:
- silnik 102 KM chociaż niepsujny, to zwykłe wozidło, które ma za mało pary do sprawnej jazdy,
- brak 6 biegu w zasadzie wyklucza jazdę z dużymi prędkościami bo wysokie obroty to duże spalanie oleju i ew. przegrzewanie się silnika,
- butla lpg w kole powoduje, że koło ląduje w bagażniku,
- fotele z przodu sa na tyle wąskie i słabo trzymające na boki, że aż strach.
Zamieszczone przez bishopSkąd wiesz jaką kupisz , może będzie miała dobre sprezyny
Zamieszczone przez bishopJak ktoś nie potrafi sprawnie jeździć z mocą ponad100KM ,to może należy iśc na kursy doskolnalenia jazdy
Padło na skodę 1,6lpg bo trafia mi się dobra okazja odkupić i odmłodzić rocznik (jeśli się na nią zdecyduję, bo jeszcze nie wiem czy nie wyjdą w niej jakieś "kwiatki") inaczej bym pewnie Madzi się nie pozbywał bo kultura jazdy, 143KM pod maską i elastyczność tego silnika to bajka ale nic nie jest wieczne i sentymenty trzeba schować do kieszeni :P
Wracając do tematu rozkminiania sprężyn to lesjo 19 czy 20? Jakbym przesiadał się z czegoś mało komfortowego to pewnie 20 włożyłbym bez pytania a tak mam trochę dylemat. Duża rożnica w komforcie jazdy jest między tymi sprężynami?"Na treningach słuchaj swojego ciała
Na zawodach każ mu się zamknąć"
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez DudixxWracając do tematu rozkminiania sprężyn to lesjo 19 czy 20? Jakbym przesiadał się z czegoś mało komfortowego to pewnie 20 włożyłbym bez pytania a tak mam trochę dylemat. Duża rożnica w komforcie jazdy jest między tymi sprężynami?
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez aronusa jeżdżę na lesjo 19. Mam hak i przy LPG zatankowanym do pełna i 1/4 benzyny mam wysokość 38 cm, co oznacza, że te sprężyny nie trzymają u mnie minimalnego przyświtu z tyłu, czyli 38,5cm. Moim zdaniem nie ma większej różnicy pomiędzy sprężynami do liftbacka i combi. Prównajcie ładowności liftbecka i combi wg. mojej wiedzy różnią się tylko o 15kg.
Jeżeli ktoś chce mieć fabryczny wymiar przy doposażonym samochodzie w LPG, hak czy coś tam jeszcze, no to cudów nie ma. Każdy samochód siądzie po montażu LPG. Problem w Octavii był/jest taki, że tył auta siadał ponad normę, a czasami nie wracał do stanu wyjściowego.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez yunior81Zamieszczone przez aronusa jeżdżę na lesjo 19. Mam hak i przy LPG zatankowanym do pełna i 1/4 benzyny mam wysokość 38 cm, co oznacza, że te sprężyny nie trzymają u mnie minimalnego przyświtu z tyłu, czyli 38,5cm. Moim zdaniem nie ma większej różnicy pomiędzy sprężynami do liftbacka i combi. Prównajcie ładowności liftbecka i combi wg. mojej wiedzy różnią się tylko o 15kg.
Jeżeli ktoś chce mieć fabryczny wymiar przy doposażonym samochodzie w LPG, hak czy coś tam jeszcze, no to cudów nie ma. Każdy samochód siądzie po montażu LPG. Problem w Octavii był/jest taki, że tył auta siadał ponad normę, a czasami nie wracał do stanu wyjściowego.
Ja ze swoimi lesjo 19 nie mam problemu, bo w większości przypadków jeżdżę 1-2 osoby i jestem zadowolony z tych sprężyn, ale osoby które bardziej dociążają samochód powinny brać pod uwagę fakt, że lesjo 19 nie dźwigają tyłu zbyt wysoko.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez leonnLesjo 20 i Monroe sp3349 to sprężyny wzmocnione do wersji kombi. Do hatchbacka sprężyny wzmocnione mają inne oznaczenia. Ja to bym się dwa razy zastanowił, zanim bym zamontował do hatchback wzmocnione sprężyny dedykowane dla kombi
Zamieszczone przez yunior81Lesjofors 18-tki w zupełności wystarczą.
Jeżdżę raczej sam maksymalnie w 3 osoby na codzień, a samochód załadowany na full to pewnie góra 2-3 razy w roku, tylko mam jeden "mankament" zbiornik zawsze lubię mieć załadowany na full :roll: a tutaj będą dwa zbiorniki na full"Na treningach słuchaj swojego ciała
Na zawodach każ mu się zamknąć"
Komentarz
-
Komentarz