[O2] Problem z tylnym zawieszeniem Octavia II FL, sprężyny

Zwiń
To jest podklejony temat.
X
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • sierzant180
    Classic
    • 2015
    • 2

    Wymieniłem sprężyny na Lesjo 20 i jak na razie jestem zadowolony. Komfort jazdy o wiele lepszy. Dobrze się jeździ nawet bez pasażerów i załadunku. Auto stoi na 395mm i nie siada przesadnie po załadowaniu. Także jak ktoś ma jeszcze wątpliwości to dla auta z LPG i hakiem bez obaw można zakładać 20.
    Sierżant

    Komentarz

    • modder
      Classic
      • 2014
      • 5

      sierzant180
      Ja juz kiedyś pisałem , że zrobiłem tak samo jak sierżant . Dupa auta nie siada ani przesadnie nie wypina się wcale nie jest twardo nawet jak sie jeździ w pojedynke . a jak samochód doładuje to ugięcie nie jest duże , w każdym razie przy dość sporym obciążeniu błotnik nie zasłania obrysu gumy koła jeźdze na nich już ponad rok - także polecam Lesjo 20. Jak ktoś wciąż się waha to już dawno powinien podjąć te decyzję . pozdro

      Komentarz

      • Ra
        Drive
        • 2013
        • 96
        • Octavia II (1Z3)
        • BSE 1.6 MPI 102 KM
        • CUPA 2.0 TDI CR RS 184 KM

        czernobyl
        Objawy miałeś dokładnie takie same jak w naszych fabrycznych sprężynach. U mnie przy dwóch dorosłych kobietach z tyłu prześwitu nie było.
        Gdyby weszła trzecia, to bym zdarł nadkole.
        Więc może zamienili prawą z lewą :|
        Rozumiem, że nie reklamowałeś niczego i nie dowiedziałeś się jakie masz sprężyny ?

        Bardzo dziwne, że dane sprężyny zamontowane w tym samym modelu auta mogą się różnie zachowywać.

        Ja, z drugiej strony, zamontowałem już dawno SP3349 i tył auta nadal duuuużo za wysoko.
        Czytałem, że należy czekać aż się ułożą - czy podczas czekania mam wozić coś w bagażniku........

        Komentarz

        • czernobyl
          L&K
          • 2008
          • 1276
          • Octavia III (5E3)
          • BFQ 1.6 MPI 102 KM
          • BSE 1.6 MPI 102 KM
          • CZDA 1.4 TSI 150 KM

          Ra, nie reklamowałem - było tak, że tył auta stał na rozsądnej wysokości przez dobrych kilka miesięcy aż do wakacji - wtedy został kilkukrotnie załadowany do absolutnych granic rozsądku i możliwości i po tym czasie dupa siada znacznie bardziej, choć i tak jest lepiej niż na ori - teraz przy normalnym rodzinnym załadunku = 2 dzieci z tyłu + bagażnik klamotów, rant błotnika jest mniej-więcej równo z oponą, nigdy niżej
          natomiast problematyczne w związku z powyższym zrobiło się to, że w miarę ładowania tyłu przód zdawał się podnosić jeszcze nieco wyżej niż przy zerowym załadunku
          na ten moment wymieniłem sprężyny przód na sachsy 997-822 (nr OE 1K0 411 105 AJ, grubość drutu 11,75, lesjo xxx10- mają OE 1K0 411 105 AK/AP i grubość drutu 12,25) i przód szczęśliwie opadł ze 3cm, a samochód przestał wyglądać jak nieudana wersja Scout, z tyłu mam włożone na testy gumy usztywniające - jak się sprawdzi, to pozostanie mi kupienie i dołożenie MADów właśnie z podanej przez Ciebie przyczyny - albo za słabe albo za dobre te sprężyny do O2-nie ma żadnej wersji kompromisowej dla aut z LPG, SP3349 z racji wynikowej wysokości auta bez załadunku sobie nie zapakuję.

          co do reklamacji - już pisałem, że mnie warsztat, w którym naprawiałem długie lata, ostatnio mnie porobił - dla potencjalnych 200pln nawet nie chce mi się jechać pół polski żeby się z kombinatorami kłócić(zwłaszcza, że nie jestem do końca pewien, czy mam o co, może faktycznie to lesjo xxx19). zwłaszcza - że tak jak napisałem wyżej - nie za bardzo jest na co zmienić, żeby ani nie siadło za moment ani nie sterczało

          Komentarz

          • aronus
            Rider
            • 2008
            • 643
            • Octavia II (1Z3)
            • BSE 1.6 MPI 102 KM

            Zamieszczone przez czernobyl
            do O2-nie ma żadnej wersji kompromisowej dla aut z LPG, SP3349 z racji wynikowej wysokości auta bez załadunku sobie nie zapakuję.
            Przecież jest takie rozwiązanie, Lesjo 20 trzymają fabryczne parametry, nawet na tej stronie dwóch kolegów to potwierdza.

            Komentarz

            • leonn
              RS
              • 2011
              • 2726
              • BSE 1.6 MPI 102 KM

              Zamieszczone przez czernobyl
              SP3349 z racji wynikowej wysokości auta bez załadunku sobie nie zapakuję.
              Przecież to są sprężyny wzmacniane do kombi nie do limuzyny, jak już chcesz wydać kupe kasy na Mady to taniej Cię wyjdzie jak kupisz porządne Monroe dedykowane do liftbacka z zawieszeniem standartowym.

              Komentarz

              • yunior81
                RS
                • 2010
                • 1657
                • Octavia I (1U2)
                • BFQ 1.6 MPI 102 KM

                A ja myslalem, ze temat jest wyczerpany

                Komentarz

                • leonn
                  RS
                  • 2011
                  • 2726
                  • BSE 1.6 MPI 102 KM

                  Tylko dla tych którzy problem mają rozwiązany

                  Komentarz

                  • yunior81
                    RS
                    • 2010
                    • 1657
                    • Octavia I (1U2)
                    • BFQ 1.6 MPI 102 KM

                    A dla tych co dopiero znajda ten watek informacje sa podane na tacy, wystarczy poswiecic pol godziny, zeby znalezc rozwiazanie swojego problemu a takich "gotowców" na tym forum za wiele nie ma.

                    Komentarz

                    • Ebenezer
                      Classic
                      • 2013
                      • 36

                      Moja przygoda z tylnym zawieszeniem zaczęła się 2 miesiące po zakupie auta w 2012r. Lpg dołożyli w salonie przy zakupie zgodnie z wcześniejszą umową i oczywiście nie czuli się odpowiedzialni za dobicie tylnego zawiasu, który i tak na dzień dobry wyglądał jakby miał 20 lat. Perswazja słowna spowodowała, że bez żadnego pisma założyli mady i auto osiągnęło jako taką wysokość. W tym miejscu dodam, że moja fabia 1 z 2002r., która dostawała w kość ma maxa przez 13 lat miała takie sprężyny z tyłu, że stała wysoko jak należy do samego końca.

                      Komentarz

                      • czernobyl
                        L&K
                        • 2008
                        • 1276
                        • Octavia III (5E3)
                        • BFQ 1.6 MPI 102 KM
                        • BSE 1.6 MPI 102 KM
                        • CZDA 1.4 TSI 150 KM

                        dobra, posiadaczy konfiguracji: sedan+LPG+lesjofors 20 poproszę o jakieś fotki, jak prezentuje się Wasz tył, najlepiej nie tydzień po założeniu, tylko już po "ułożeniu" się, względnie z worem kartofli w bagażniku

                        w ogóle to jeśli auto wyraźnie lepiej się prowadzi zapakowane niż "na pusto" - czy to znak, że warto przyjrzeć się kondycji tylnego zawiasu, tzn. wahaczom? zrobiłem wczoraj Poz-Wro pusty, wracałem z kompletem + bagażem i pomimo znacznie mocniej wiejącego wiatru w drodze powrotnej auto nie wykazywało żadnej nerwowości w łukach czy koleinach, natomiast w drodze "tam" kilka razy miałem wrażenie, że tył robi co chce

                        w ogóle wróciły do mnie sprężyny przód, na których jeździłem ostatni rok (te twarrrde), jedyne symbole jakie na nich znalazłem to: "74670 T424239"; wujek gógle kompletnie milczy, wie ktoś, co to za wynalazek?

                        Komentarz

                        • Dudixx
                          Drive
                          • 2016
                          • 90
                          • Octavia II (1Z3)
                          • BSE 1.6 MPI 102 KM

                          Zamieszczone przez czernobyl
                          dobra, posiadaczy konfiguracji: sedan+LPG+lesjofors 20 poproszę o jakieś fotki, jak prezentuje się Wasz tył
                          Witam Wszystkich Jestem tutaj świeżak i na razie wertuje i obserwuję forum (wątek długi jak papier toaletowy ale pomocny i przeczytany od deski do deski). Jeszcze nie nabyłem swojej czeszki (to nastąpi dopiero za jakieś dwa miesiące) ale wiem, że pierwszą rzeczą po jej zakupie będą sprężyny do wymiany Stąd dołączam się do prośby czernobyl Oraz pytanko czy przesiadając się z Mazdy 6 Kombi 2006r która jest dość komfortowa a na zakrętach trzyma się sztywno przesiadka na lesjo 20 nie będzie jak przesiadka z "fotela na taboret"? Czy przy przebiegu 65kkm powinienem wziąć pod uwagę wymianę amorów również? Ewentualnie koledzy podpowiedzcie na co jeszcze zwrócić uwagę przy zakupie a bedzie to Octavka II Tour 1,6lpg hatchback.
                          "Na treningach słuchaj swojego ciała
                          Na zawodach każ mu się zamknąć"

                          Komentarz

                          • Ebenezer
                            Classic
                            • 2013
                            • 36

                            Zanim kupisz O2 musisz wiedzieć, że:
                            - silnik 102 KM chociaż niepsujny, to zwykłe wozidło, które ma za mało pary do sprawnej jazdy,
                            - brak 6 biegu w zasadzie wyklucza jazdę z dużymi prędkościami bo wysokie obroty to duże spalanie oleju i ew. przegrzewanie się silnika,
                            - butla lpg w kole powoduje, że koło ląduje w bagażniku,
                            - fotele z przodu sa na tyle wąskie i słabo trzymające na boki, że aż strach.
                            Może pomyśl o exeo kombi 1,8 T- ma 150 KM i chyba 6 biegów.

                            Komentarz

                            • bishop
                              L&K
                              • 2012
                              • 1430

                              Zamieszczone przez Dudixx
                              Jeszcze nie nabyłem swojej czeszki (to nastąpi dopiero za jakieś dwa miesiące) ale wiem, że pierwszą rzeczą po jej zakupie będą sprężyny do wymiany
                              Skąd wiesz jaką kupisz , może będzie miała dobre sprezyny :shock:

                              Zamieszczone przez Dudixx
                              Czy przy przebiegu 65kkm powinienem wziąć pod uwagę wymianę amorów również?
                              Niekoniecznie , ale już sprawdzić sprawność tak.

                              - silnik 102 KM chociaż niepsujny, to zwykłe wozidło, które ma za mało pary do sprawnej jazdy,
                              Jak ktoś nie potrafi sprawnie jeździć z mocą ponad100KM ,to może należy iśc na kursy doskolnalenia jazdy :diabelski_usmiech
                              Zamieszczone przez Ebenezer
                              - butla lpg w kole powoduje, że koło ląduje w bagażniku,
                              Wiele O2 miały fabrycznie na wyposażeniu mni kompresor i płyn uszczelnijący, jak to mało można wrzucić dojazdówkę, o polowę chudszą i tak ginie w dużym bagażniku bagażniku
                              .
                              Zamieszczone przez Ebenezer
                              - brak 6 biegu w zasadzie wyklucza jazdę z dużymi prędkościami bo wysokie obroty to duże spalanie oleju i ew. przegrzewanie się silnika,
                              Tutaj tylko taki komentarz. :lol:

                              Komentarz

                              • Ebenezer
                                Classic
                                • 2013
                                • 36

                                Uwagi kol.bishop'a skomentuję tak:
                                -jak wyprzedzasz 1 raz w tygodniu, wystarczy 60 KM w silniku do Octavii; jeśli jednak jeździsz 15-30 tys. km. rocznie ( a z LPG raczej tak), pokonując codzienne 30 km w jedna stronę często pokręconymi powiatowymi drogami, to każdy manewr wyprzedzania jest trudny i mocy nigdy za dużo;
                                - oczywiście zawsze można udawać, że przy 150 nie bierze oleju i że jest cicho w kabinie;
                                - w kwestii zapasu : można koło pełnowymiarowe, można dojazdówkę, można kompresor, można zapomnieć koła i można lawetę.
                                Cały problem z O2 polega na tym, że jak ktoś chce ją mieć na zabój, to ją kupi. Ja tak chciałem i teraz śmigam po forum, szukając przyczyny nie działającej tylnej wycieraczki, jaki by tu wsadzić szerszy fotel bo fabryczny jakby wąski. C'est la vie...

                                Komentarz

                                • tzok
                                  Classic
                                  • 2013
                                  • 38

                                  Nie wiem jak w Octavii ale w wielu samochodach, które w opcji miały skrzynie 6 biegową, wypadkowe przełożenie na 6 biegu w skrzyni 6 biegowej jest takie samo jak na 5 biegu w skrzyni 5 biegowej.

                                  Komentarz

                                  • Borsuk2
                                    L&K
                                    • 2010
                                    • 1203

                                    Życzę powodzenia i długich lat bezkolizyjnej jazdy krętymi drogami powiatowymi przy prędkości 150km/h. To tyle OT.
                                    Fajna stronka

                                    Komentarz

                                    • mirekm71
                                      Ambiente
                                      • 2014
                                      • 143

                                      Po powiatowkach jezdze 100-110 a jak ktos jedzie wolniej to nie ma problemu z wyprzedzaniam, jak szybciej to tym bardziej . Robie 2-3x tyle km co kol Ebenezer i mi pasuje zuzycie gazu na poz 9l. Jak masz sportowe zaciecie to nie ten samochod. Niestety tez chcialem octavke i nie bylo wiekszego wolnossaka.

                                      Komentarz

                                      • Dudixx
                                        Drive
                                        • 2016
                                        • 90
                                        • Octavia II (1Z3)
                                        • BSE 1.6 MPI 102 KM

                                        Zamieszczone przez Ebenezer
                                        Zanim kupisz O2 musisz wiedzieć, że:
                                        - silnik 102 KM chociaż niepsujny, to zwykłe wozidło, które ma za mało pary do sprawnej jazdy,
                                        - brak 6 biegu w zasadzie wyklucza jazdę z dużymi prędkościami bo wysokie obroty to duże spalanie oleju i ew. przegrzewanie się silnika,
                                        - butla lpg w kole powoduje, że koło ląduje w bagażniku,
                                        - fotele z przodu sa na tyle wąskie i słabo trzymające na boki, że aż strach.
                                        Z tego wszystkiego zdaje sobie sprawę i raczej to nie jest problemem. Przed mazda jezdziłem golfem 4 w kombi wiec po skodzie nie spodziewam sie ze miejsca będzie więcej niż było w golfie 6 bieg mam w Madzi i szczerze wrzucam go tylko na autostradzie co prawda tam są inne przełożenia i wiem ze w skodzie go będzie czasem brakowało (z drugiej strony jakbym szukał auta na dalekobieżne trasy to raczej zostałbym przy dieslu a tak 2-3 razy w roku dłuższe trasy da się przemęczyć a jazda po polskich "autostradach" z prędkością większa niż 140km/h mija sie z celem)
                                        Zamieszczone przez bishop
                                        Skąd wiesz jaką kupisz , może będzie miała dobre sprezyny
                                        bishop wiem bo już ja oglądałem i wywalone sprężyny biją po oczach

                                        Zamieszczone przez bishop
                                        Jak ktoś nie potrafi sprawnie jeździć z mocą ponad100KM ,to może należy iśc na kursy doskolnalenia jazdy
                                        mój golf miał 101KM i dawał radę tyle ze z turbiną :diabelski_usmiech

                                        Padło na skodę 1,6lpg bo trafia mi się dobra okazja odkupić i odmłodzić rocznik (jeśli się na nią zdecyduję, bo jeszcze nie wiem czy nie wyjdą w niej jakieś "kwiatki") inaczej bym pewnie Madzi się nie pozbywał bo kultura jazdy, 143KM pod maską i elastyczność tego silnika to bajka ale nic nie jest wieczne i sentymenty trzeba schować do kieszeni :P

                                        Wracając do tematu rozkminiania sprężyn to lesjo 19 czy 20? Jakbym przesiadał się z czegoś mało komfortowego to pewnie 20 włożyłbym bez pytania a tak mam trochę dylemat. Duża rożnica w komforcie jazdy jest między tymi sprężynami?
                                        "Na treningach słuchaj swojego ciała
                                        Na zawodach każ mu się zamknąć"

                                        Komentarz

                                        • leonn
                                          RS
                                          • 2011
                                          • 2726
                                          • BSE 1.6 MPI 102 KM

                                          Lesjo 20 i Monroe sp3349 to sprężyny wzmocnione do wersji kombi. Do hatchbacka sprężyny wzmocnione mają inne oznaczenia. Ja to bym się dwa razy zastanowił, zanim bym zamontował do hatchback wzmocnione sprężyny dedykowane dla kombi :roll:

                                          Komentarz

                                          • yunior81
                                            RS
                                            • 2010
                                            • 1657
                                            • Octavia I (1U2)
                                            • BFQ 1.6 MPI 102 KM

                                            Zamieszczone przez Dudixx
                                            Wracając do tematu rozkminiania sprężyn to lesjo 19 czy 20? Jakbym przesiadał się z czegoś mało komfortowego
                                            Lesjofors 18-tki w zupełności wystarczą.

                                            Komentarz

                                            • aronus
                                              Rider
                                              • 2008
                                              • 643
                                              • Octavia II (1Z3)
                                              • BSE 1.6 MPI 102 KM

                                              Zamieszczone przez Dudixx
                                              Wracając do tematu rozkminiania sprężyn to lesjo 19 czy 20? Jakbym przesiadał się z czegoś mało komfortowego to pewnie 20 włożyłbym bez pytania a tak mam trochę dylemat. Duża rożnica w komforcie jazdy jest między tymi sprężynami?
                                              Ja jeżdżę na lesjo 19. Mam hak i przy LPG zatankowanym do pełna i 1/4 benzyny mam wysokość 38 cm, co oznacza, że te sprężyny nie trzymają u mnie minimalnego przyświtu z tyłu, czyli 38,5cm. Moim zdaniem nie ma większej różnicy pomiędzy sprężynami do liftbacka i combi. Prównajcie ładowności liftbecka i combi wg. mojej wiedzy różnią się tylko o 15kg.

                                              Komentarz

                                              • yunior81
                                                RS
                                                • 2010
                                                • 1657
                                                • Octavia I (1U2)
                                                • BFQ 1.6 MPI 102 KM

                                                Zamieszczone przez aronus
                                                a jeżdżę na lesjo 19. Mam hak i przy LPG zatankowanym do pełna i 1/4 benzyny mam wysokość 38 cm, co oznacza, że te sprężyny nie trzymają u mnie minimalnego przyświtu z tyłu, czyli 38,5cm. Moim zdaniem nie ma większej różnicy pomiędzy sprężynami do liftbacka i combi. Prównajcie ładowności liftbecka i combi wg. mojej wiedzy różnią się tylko o 15kg.
                                                Nie rozumiem, nie jesteś zadowolony przez 0,5 cm czy jak ?
                                                Jeżeli ktoś chce mieć fabryczny wymiar przy doposażonym samochodzie w LPG, hak czy coś tam jeszcze, no to cudów nie ma. Każdy samochód siądzie po montażu LPG. Problem w Octavii był/jest taki, że tył auta siadał ponad normę, a czasami nie wracał do stanu wyjściowego.

                                                Komentarz

                                                • aronus
                                                  Rider
                                                  • 2008
                                                  • 643
                                                  • Octavia II (1Z3)
                                                  • BSE 1.6 MPI 102 KM

                                                  Zamieszczone przez yunior81
                                                  Zamieszczone przez aronus
                                                  a jeżdżę na lesjo 19. Mam hak i przy LPG zatankowanym do pełna i 1/4 benzyny mam wysokość 38 cm, co oznacza, że te sprężyny nie trzymają u mnie minimalnego przyświtu z tyłu, czyli 38,5cm. Moim zdaniem nie ma większej różnicy pomiędzy sprężynami do liftbacka i combi. Prównajcie ładowności liftbecka i combi wg. mojej wiedzy różnią się tylko o 15kg.
                                                  Nie rozumiem, nie jesteś zadowolony przez 0,5 cm czy jak ?
                                                  Jeżeli ktoś chce mieć fabryczny wymiar przy doposażonym samochodzie w LPG, hak czy coś tam jeszcze, no to cudów nie ma. Każdy samochód siądzie po montażu LPG. Problem w Octavii był/jest taki, że tył auta siadał ponad normę, a czasami nie wracał do stanu wyjściowego.
                                                  Ja tylko stwierdzam mierzalny fakt, że przy założeniu lesjo 19 w moim setupie tył jest nadal 0,5 cm poniżej dopuszczalnego minimum, a moim zdaniem po wymianie tył powinien być na wysokości podanej przez producenta niezależnie od wyposażenia auta. Jeżeli tył jest poniżej tych wartości to dla mnie oznacza, że sprężyny nie są idealnie dobrane.
                                                  Ja ze swoimi lesjo 19 nie mam problemu, bo w większości przypadków jeżdżę 1-2 osoby i jestem zadowolony z tych sprężyn, ale osoby które bardziej dociążają samochód powinny brać pod uwagę fakt, że lesjo 19 nie dźwigają tyłu zbyt wysoko.

                                                  Komentarz

                                                  • Dudixx
                                                    Drive
                                                    • 2016
                                                    • 90
                                                    • Octavia II (1Z3)
                                                    • BSE 1.6 MPI 102 KM

                                                    Zamieszczone przez leonn
                                                    Lesjo 20 i Monroe sp3349 to sprężyny wzmocnione do wersji kombi. Do hatchbacka sprężyny wzmocnione mają inne oznaczenia. Ja to bym się dwa razy zastanowił, zanim bym zamontował do hatchback wzmocnione sprężyny dedykowane dla kombi
                                                    Sęk w tym, że czytając ten wątek dużo osób wkładało do hb 20 i są zadowolone. Fakt są dedykowane do kombi ale jak pisze aronus różnica w ładowności jest niezbyt znacząca. Do tego dadałbym, iż producent oznaczając sprężyny raczej nie bierze pod uwagę dokładanej np. instalacji tylko pewnie "stan wyjściowy" auta z fabryki.

                                                    Zamieszczone przez yunior81
                                                    Lesjofors 18-tki w zupełności wystarczą.
                                                    Co do 18 czytając tutaj, raczej odpadają, myślę że ona starczą komuś kto nie ma instalacji.

                                                    Jeżdżę raczej sam maksymalnie w 3 osoby na codzień, a samochód załadowany na full to pewnie góra 2-3 razy w roku, tylko mam jeden "mankament" zbiornik zawsze lubię mieć załadowany na full :roll: a tutaj będą dwa zbiorniki na full
                                                    "Na treningach słuchaj swojego ciała
                                                    Na zawodach każ mu się zamknąć"

                                                    Komentarz

                                                    Pracuję...